Ce facem în 2024 cu motivația?

 

La 1 ianuarie și ești entuziasmat, plin de energie, ai mintea plină de planuri pentru noul an. Ai energie cât pentru un an întreg, te simți de parcă poți muta munții din loc.

Motivația este de partea ta.

Trece luna ianuarie, motivația începe să scadă.

Vine februarie și entuziasmul pălește și ușor ușor îți dai seama că nu prea se mai potrivește cu ce ai așternut pe hârtie la început de an.

Motivația parcă face pași departe de tine.

Urmează 8 strategii care să te ajute să-ți crești și să-ți menții motivația în 2024. Stai aproape.

În acest articol, mi-am pus mare parte din experiența mea de coach din ultimii 2 ani, dar și idei și strategii inspirate din lecturile mele.

Citește până la sfârșit să vezi care este de fapt cheia motivației.

În dicționarul de la Oxford motivația este definită în felul următor, traduc în română: un motiv sau motive pentru a acționa sau a se comporta într-un anumit mod.

Motivație intrinsecă vs motivație extrinsecă

De departe cel mai important lucru când îți stabileșți un obiectiv este să îți cunoșți motivația ta interioară, acel DE CE emoțional, acel de ce care te emoționează până la lacrimi. De ce te scoli dimineața din pat?

De ce faci ceea ce faci? De ce vrei ceea ce vrei?

Găsește minimum 5 motive de ce vrei, dar să fie ale.

Adesea oamenii operează exclusiv din motivație extrinsecă, lucru care face să fie dificil să îți atingi țintele, pentru că deseori nu sunt motivațiile tale, ci influențate de societate, de familie, de grupurile din care faci parte, de convingerile pe care le-ai căpătat de-a lungul anilor.

Exemple de motivație intrinsecă: scopul tău în viață, familia, valorile tale înalte, plăcerile tale, satisfacția proprie, plăcerile și emoțiile pe care vrei să le simți.

Exemple de motivație extrinsecă: faima, recunoaștere, statut, banii de sine statatori.

Motivația interioară este ceea ce ne determină să acționăm. Când nu știi de ce vrei ceea ce vrei, îți va fi tare greu să îți pornești motoarele, să iei inițiativă.

Nu contează care este motivația ta, dacă este văzută ca bună sau nu din exterior, este motivația ta. OWN IT!

Un lucru bun de menționat este că deseori motivația noastră este un mix de motivație intrinsecă și motivație extrinsecă.

Speranța și dorința nu sunt suficiente. Să știi ce ai de făcut nu este de ajuns…Fiecare trebuie să atingă un nivel de hotărâre un nivel de hotărâre absolut fermă, de voință nesăbuită, de pasiune interioară și de concentrare deplină… Tot ce ai de făcut este să te hotărăști. Joe Dispenza. Antrenează-ți creierul

Motivația este o stare, dificil de controlat, vestea bună este că poate fi influențată.

Binecunoscutul coach motivațional, Tony Robbins, a creat un concept numit Triada stării emoționale, prin care susține că noi ne putem crea la comandă orice stare ne dorim activând 3 forțe care ne controlează emoțiile și stările: corpul, cuvintele pe ni le spunem și unde ne punem focusul. Practic, controlând aceste forțe, ne putem crea la comandă orice stare ne dorim.

Acțiunile noastre sunt determinate de emoțiile noastre. Când suntem într-o stare emoțională potrivită, atunci luăm cele mai înțelepte decizii.

De câte ori nu ai luat decizii pe care le-ai regretat când erai furios sau trist?

Pentru a controla aceste forțe e nevoie să ne răspundem la următoarele întrebări, transformăm pentru un moment acest articol într-un workshop.

Te invit să iei o foaie de hârtie și un pix și răspunde la următoarele întrebări și observă cum te simți după:

  1. Care sunt postura ta corporală când ești motivat? Cum stai cu corpul? Simți energie în corp?

Corpul și mintea sunt în același sistem, se influențează reciproc.

Dacă nu simți energie în corp, cel mai probabil nu faci suficientă mișcare, energia este mutabilă si regenerabilă.

  1. Pe ce îți pui focusul când ești motivat?

Pe ce merge ori pe ce nu merge?

Pe ce depinde de tine ori pe ce nu depinde de tine?

Pe ce a mers prost în trecut ori ce pe ai putea face să meargă bine în prezent și viitor?

3. Care sunt cuvintele pe care ți le spui în mintea ta?

Sunt ele cuvinte de încurajare ori îți repeți pe pilot automat cât este de greu, că doar o anumită categorie de oameni reușește, că tu nu poți…

Nu ne putem baza constant pe motivație, însă o putem influența.

Iată cele 8 elemente care te ajută să îți crești și menții motivația în 2024:

  1. Ai un obiectiv mare? Sparge-l în obiective mai mici.

Un obiectiv mare este motivant doar la început, când începi să faci pași concreți, te sperie amplitudinea obiectivului tău, creierului nostru nu-i place ce este prea mult și deodată și tinde să respingă orice este nou. Acest fapt se datorează creierului nostru emoțional pentru care nou=pericol.

Oamenii nu doresc să se simtă inconfortabili. Ei doresc o listă scurtă cu “soluțiile” fericirii care să nu presupună niciun efort personal. Brenne Brown, Darurile imperfecțiunii.

Obiectivele mai mici și măsurabile sunt și oportunități pentru celebrare.

  2. Focus pe progres, sărbătorește fiecare mică reușită.

Nu mă refer să deschizi o sticlă de șampanie la fiecare mică victorie (de ce nu?), ci să-ți educi mintea de așa manieră încât să îți spui BRAVO pentru progres și nu doar pentru rezultatul final.

3. Ia-ți un angajament real față de tine și față de obiectivul tău.

Fă-ți promisiuni mici și realiste de care să te ții. Vei observa că TU POȚI, fapt care îți va crește încrederea în tine și te va impulsiona să acționezi din nou.

4. Fă pauze!

Munca noastră pentru un obiectiv adesea implică și ieșirea din tipare vechi și înlocuirea cu altele noi, fapt care implică un consum mare de energie, făcut constant ne duce la epuizare dacă nu există un echilibru.

Nu te lăsa copleșit de obiectivul tău, ia-ți pauze de recreere. Pauze pentru mintea, corpul și sufletul tău.

5. Vizualizează cum te vei simți când ai dus la bun sfârșit ce ti-ai propus.

Pune focusul pe emoțiile pe care le trăieșți, intensifică aceste emoții si stări. Scrie în jurnal despre obiectivul tău. Hrănește-ți mintea zilnic cu imagini, cuvinte despre obiectivul tău.

Tu deții controlul asupra imaginilor care ți se formează în minte. Totuși, atunci când nu hotărăști conștient ce imagini să fie activate, mintea ta va caută în “arhive” și va rula din nou filme și fișiere vechi din biblioteca ta mintală. Jeff Keller, Atitudinea este totul

6. Inspiră-te.

Caută să fii în grupuri de oameni care te susțin în dorințele tale, care au aceeași dorință de creștere sau obiective similare.

7. Ai răbdare!

Momentul în care plantezi semințele nu este acelasi cu adunarea roadelor.

8. Dezvoltă-ți autodisciplina și obieciuri care să te susțină.

În cartea Atomic Habbits, autorul spune că primul pas pentru a crea noi obiceiuri este să șții ce vrei, când vrei și cum vrei să faci= CLARITATE.

La început să-ți creezi un nou obicei este dificil. Este important să începi cu pași mărunți care necesită un minimum de voință.

O altă recomandare este să asociezi cu o placere pe care o ai deja.

Când vorbim de obiceiuri focusul este pe identitatea pe care vrem să o creăm, pe tipul de om care ar putea avea rezultatul pe care ni-l dorim. Identitatea o creăm în timp, pas cu pas, obicei după obicei.

Cercetătorii de la University College London au descoperit că durează în medie 66 de zile să-ți formezi un nou obicei până acesta devine automatism, însă acest interval poate varia de la individ la individ.

Cea mai sigură variantă este să te expui gradual la noul obicei și în timp să-i crești frecventa si amploarea acțiunilor pe care le faci.

Motivația este și o consecință a acțiunilor pe care le luăm.

Este un cerc în care riscăm să rămânem blocați.

Nu am motivație=nu acționez=nu am rezultate.

Să ieșim din acest cerc e necesar să schimbăm ordinea:

Acționez=am rezultate=motivația crește=din nou acționez.

Ce mă ajută pe mine personal să-mi accesez motivația, mai ales atunci când nu am chef?

  • Să-mi amintesc constant ce vreau și de ce vreau,
  • Să vizualizez varianta mea viitoare care și-a îndeplinit deja obiectivul.
  • Să mă conectez la emoțiile generate de obiectivul meu+ vizualizarea vision boardului. Eu fiind o persoană vizuală mă ajută să am un vision board pe care să-l privesc zilnic și să-i amintesc minții mele ce este cu adevărat important pentru mine.
  • Disciplina și obiceiurile pe care mi le-am creat în timp.

În concluzie, motivația interioară este motorul care te urnește, însă ce te ține pe direcție sunt disciplina și obiceiurile care te susțin zi de zi și îți fac viata mai ușoară.

Aplică strategiile de mai sus și observă ce impact au în viața ta.

Lasă-mi un comentariu cu ce strategii funcționează la tine și ce intenționezi să aplici din acest articol.

Rămâi cu bine!

Meriți sa fii în echilibru cu tine!

 

 

Bibliografie
Cărți:
Antrenează-ți creierul de Joe Dispenza
Atitudinea este totul de Jeff Keller
Darul imperfecțiunii de Brene Brown
Articole și studii:
https://www.ucl.ac.uk/news/2009/aug/how-long-does-it-take-form-habit
https://www.tonyrobbins.com/stories/unleash-the-power/discover-your-peak-state/

Vezi si:

Cum ne ajută cunoașterea valorilor personale să nu ajungem la epuizare?

Bine te-am găsit, suflet drag! Acest articol va fi unul diferit, similar unui workshop. Înainte de a începe, te îndemn să iei un pix și o foaie și hai să lucrăm împreună.Oferă-ți în dar câteva minute, doar pentru ține și pentru sufletul tău. În următoarele rânduri vorbim despre cum ne ajută cunoașterea valorilor personale să nu ajungem la epuizare.  Cum știm că obiectivele noastre sunt aliniate cu valorile personale?

Mai multe »